Petang tadi saya pergi ke Plaza Low Yat. Sebuah plaza yang cukup terkenal dengan perkakasan komputer dan elektronik. Saya ditemani anak saudara saya, Nina. Tujuan ke sana adalah untuk membeli beberapa barang untuk tujuan kajian. Alat yang dicari seperti printer, external hardrive, ram dan pendrive. Sudah beberapa kali ke situ tetapi sampai sekarang tak pernah ingat lorong-lorong dan kedai-kedai. Semuanya nampak sama. Keliru saya dibuatnya. Beli barang komputer ni sama sahaja beli barang dipasar. Mesti pandai tawar-menawar, harga yang ditawarkan berbeza disetiap kedai. Kena pandai cari kedai yang berpatutan harga dan baik perkhidmatannya. Harga barang pun sama mcm harga saham. Kejap naik kejap turun. Satu perkara yang seronok ke sana ialah kita dalam masa yang sama mempelajari teknologi-teknologi terkini. Saya dah lama sangat tinggalkan ilmu IT ini sehinggakan tidak tahu apa benda yang terbaru. Anagan-angan ingin memiliki sebuah PDA tapi tak taulah bila dapat merasakannya.
Salam
Friday, October 19, 2007
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment